2013/09/28

Drie tinten grijs met een kloddertje roze

Ik was vol frisse zin begonnen aan een nieuw quiltproject, maar dat bleek toch een beetje onhandig met een been omhoog (hier kun je klikken om te lezen hoe dat zit). Vandaar dat ik een nieuw haakproject gestart ben.
Eisen: heel simpel, maar wel anders dan de supergrannydeken van katoen.

Ik koos voor acryl in grijstinten, met, om er een beetje pit in te houden, af en toe een snufje roze. Het patroon werd weer heel simpel, een granny van drie randen, met groepjes van vier stokjes. En dat haakt lekker weg!




Ik had nog niet echt een plan, maar al hakend leek het effect van om-en-om me wel leuk. Een beetje tellen en rekenen leverde een 'target' van 5 blokjes per dag op. Dat is de projectmanager in mij, resultaten moeten er behaald worden!

Een beetje schuiven en puzzelen - het lijkt wel quilten - leverde onderstaand beeld op.



Dat kon wel eens leuk worden...
Gisteren begon het toch te kriebelen. Want losse lapjes haken is wel leuk, maar hoe krijg ik ze aan elkaar? Ik heb verschillende methodes geprobeerd, en uiteindelijk vond ik het het mooist om de blokjes aan elkaar te haken, met afwisselend een vaste en een losse.
En zo eindigde ik de dag met een stukje deken.

Volgens mij wordt dit wel wat! Ik ga gauw verder, nog drie blokjes te gaan vandaag...


Fijne dag!

Anita

Kennen jullie Bloglovin' al? De ideale manier om je favoriete bloggers te volgen. Klik op de Bloglovin'knop rechts in de kantlijn en het wijst zich vanzelf!

2 comments: