2013/09/01

Crochet: super granny!

Aan het begin van deze zomer bleek dat ik me kon voorbereiden op veel tijd in wachtkamers van ziekenhuizen. Niet mijn favoriete plek, van wie wel, dus ik zocht een manier om dat iets aangenamer te maken. Een simpel, makkelijk mee te nemen handwerkklusje wat ook nog iets leuks oplevert. Dat werd iets te haken: een granny-zonder-einde, één groot vierkant.

Frisse kleurtjes gekozen, een opzetje gemaakt, en hup, ik ging niet meer op pad zonder knotjes&naald.

En nu is het tijd voor een update!


Dit dekentje-in-wording heeft me veel fijne afleiding gegeven, de reden waarom ik er mee begon.
Bonus is daarbij dat haken in een wachtkamer niet alleen aan mij afleiding biedt, maar ook aan de wachtenden om me heen. Mooie gesprekken heb ik gevoerd, die begonnen met de vraag: wat bent u daar aan het maken?

Inmiddels is het grootste deel van onze ziekenhuistijd hopelijk voorbij.
Maar die supergranny ... daar heb ik mijn hart aan verpand!
Dus mocht hij mee op vakantie, naar de Deense kust. En zelfs mee naar Legoland.


De toeren worden natuurlijk steeds langer, en ik hoef allang geen verschillende knotjes meer mee te nemen - één volstaat (oké, soms 2, als ik bijna aan een wissel toe ben). De kreet "ik moet eerst even het hoekje om" is heel gewoon geworden in ons gezin.

Waar dit eindigt? Geen idee. Ik zou het leuk vinden als dit dekentje 1x1,5 m wordt, maar of dat ooit gaat gebeuren?Voorlopig geniet ik gewoon van het haken als meditatief momentje.
Niet teveel nadenken, gewoon lekker stokjes haken!

Fijne dag,

Anita

2 comments:

  1. Leuk die foto er bij van op het strand! Mooi dekentje, haak jij maar lekker verder :)

    ReplyDelete
  2. Leuk hoor!!
    En wat een leuke kleurtjes!

    ReplyDelete