2013/09/11

Haken met Arne en Carlos

Het zal geen enkele handwerkster zijn ontgaan: er is een nieuw boek uit van Arne&Carlos: breien de bloemetjes buiten (hier bijvoorbeeld, bij Bol.).
Ik had hem als eens bij een vriendin doorgekeken, en was blij verrast toen het boek ook in onze bieb lag.

met een soja-cappacino eerst even testlezen bij de bieb
Ik heb het boek meegenomen op vakantie, met een serie haakkatoentjes en bijpassende naald. Er staan verschillende leuke projecten in, maar mijn oog viel direct op de petunia-deken. Op de voorkant van het boek zie je er een stukje van, rechts onderaan. Mooi resultaat, intrigerend patroon en ruimte voor alle kleuren van de regenboog; een ideaal vakantie-klusje.

Het idee is simpel: haak een bloemetje in 3 kleuren, haak nog een bloemetje, waarbij de laatste toer van picootjes vastgehaakt wordt aan de eerste bloem.
Ik vond de beschrijving erg duidelijk, ook als niet-al-te-geroutineerde haakster kon ik er goed mee uit de voeten. En het was net zo leuk om te doen als ik dacht dat het zou zijn.


Ik haakte de bloemetjes in drie etappes: binnenring, tweede rand en slotrand van picootjes.

Maar om er nu een hele plaid van te maken... dan heb ik eerst óf een fulltime vakantie van een half jaartje óf dagen van 28 uur nodig. Hoewel ik het resultaat nog steeds mooi vind, en veel lol had aan het haken, houd ik het bij een kussenhoesjesformaat. Er zijn nog zoveel andere dingen te naaien, haken, quilten...


Dit is het kleedje-so-far. Ik ga er binnenkort een rechthoek van haken en een kussen van naaien. Het leuke is dan dat het meeste werk in ons deense vakantiehuisje is verzet, en het daarmee een blijvend souvenir aan die vakantie is. Ik denk dat je de zee er in kunt ruiken als je goed snuft!

Fijne dag!

Anita


3 comments:

  1. How cute! Die boeken zijn mooi van hun he, de foto's prachtig. Veel plezier er mee.

    ReplyDelete
  2. Oh wat leuk! Ik weet niet of het handig was dat ik dit zag... Het haakvirus is hier al tamelijk hardnekkig ;-)

    ReplyDelete
  3. Leuk hoor, al die kleurtjes! Dat wordt een vrolijk souvenir. En heel herkenbaar wat je schrijft, ik ben ook een project begonnen in een huisje in Denemarken :)

    ReplyDelete