2013/09/08

Driehoekjes quilt in baby-stapjes

Ik begon deze zomer aan een quilt volgens een patroon van het Quiltersgilde, één van de jubileumquilts met de swingende titel Chachacha. Vol energie naaide ik een stapel driehoeken:


En toen belandde deze stapel in de kast. 
Mijn hoofd stond er even niet naar, en dit patroon vraagt om hersens-erbij. Maar goed, het helemaal loslaten lukte me ook niet, daarvoor was ik te enthousiast begonnen aan dit project.

Dus toen we terug waren van vakantie en er weer wat ruimte in mijn hoofd was heb ik alles uit de kast gehaald (letterlijk in dit geval :) ) en ben ik gewoon maar aan de slag gegaan. Om een beetje grip op de quilt te krijgen ben ik rijen in elkaar gaan naaien. En dankzij de paperpiece-techniek gaat dat heel nauwkeurig, ik houd ervan!

heel netjes op de lijntjes stikken, dan komt het vanzelf goed!


Mijn plan is nog steeds om een kleurverloop aan te brengen. In de eerste rijen werd dat nog niet helemaal duidelijk:


Maar toen ik 5 rijen had gestikt kreeg ik er weer een beetje vertrouwen in, zie de foto hieronder.

Alleen....

Nu weet ik even niet meer hoe verder. Ik heb nog een stapeltje genaaide driehoeken liggen in donkerdere kleuren. Ik mis nog wat blauwtinten, en een goede overgang van de stroken die klaar zijn naar blauw.
Kortom, er moet nog wat gepuzzeld worden. En genaaid natuurlijk.


Gelukkig komt er steeds meer ruimte in mijn hoofd, en vermoed ik dat ik binnenkort, zomaar op een onverwachte dag, mijn lapjeskast opentrek en deze quilt tot een goed einde (of in elk geval weer een stapje verder) breng.

Is het herkenbaar? Quilts-in-wording in verschillende stadia in de kast?

Fijne dag!

Anita





1 comment: