2013/09/23

Nieuw quiltproject

Onlangs was ik in de gelegenheid om zomaar een Hele Dag alleen rond te struinen in Amsterdam. Ik bezocht allerlei fijne straatjes, markten, en winkels: hele kleine (zoals dit vintage winkeltje, leuk!) en hele grote (De Bijenkorf met alle nieuwe collecties!). Tussendoor bewonderde ik nog wat kunst in het Stedelijk en toen... kon ik er niet meer omheen. Tijd voor wat quilt-inspiratie!

Gelukkig kan dat ook in Amsterdam, op de Nieuwezijds Voorburgwal. Daar zit onder andere Bird Blocks, dat ook online te bezoeken is: klik. Ik snuffelde tussen alle pakketjes en voelde *ploink* mijn quilt-zin weer stromen!
 
Ik ging naar huis met een fijn pakketje. Thuis koos ik voor een eenvoudig patroon. Gewoon, lekker simpel snijden&naaien. Dat leverde een stapel fijne heldere blokken op, met voor de afwisseling ook wat strokenblokken.




Zie je de wolf gluren op de strook daar linksboven? Op zoek naar Roodkapje!
 
Dus nu ligt er een stapel blokken te wachten op tussenstroken met frisse stippels. Geen ingewikkelde driekhoeken, kleurenschema's of technieken. Gewoon, recht toe, recht aan lekker stikken!


Ik hoop snel resultaten te kunnen delen :)
 
Fijne dag!
 
Anita

Kennen jullie Bloglovin' al? De ideale manier om je favoriete bloggers te volgen. Klik op de Bloglovin' knop rechts in de kantlijn en het wijst zich vanzelf!
 

2 comments:

  1. mooie stofjes van bij Merel!

    ReplyDelete
  2. Hi Anita, leuk om te lezen! Ik zet je in mijn reader (ik gebruik bloglines, vind ik zelf fijner dan bloglovin ;-) )
    Groetjes, Merel

    ReplyDelete