2014/10/27

Quilt blues

Je zou toch denken dat een onschuldige hobby als het maken van quilts ontspannend werkt. 
Nou, dit weekend voelde dat heel anders.


Ik ben al een tijdje bezig met deze quilt. En het was me helemaal duidelijk: 
nog één rand er omheen. Met grote hexagonnen. De sjablonen kocht ik laatst op de handwerkbeurs en ik naaide vrij snel (relatief hè, het blijft handwerk-patchwork en dat gaat traaaag) een aantal bloemen in elkaar.

En toen legde ik het op mijn bed, waar het ooit als sprei gaat dienen.

Nou.

Tja.


Ik vond er niks aan. 
Het liefst had ik de hele lap en losse bloemen zo in de vuilnisbak gemikt.

En toen deed ik iets verstandigs.


Ik pakte een kop thee, en ging gewoon zitten. 
Aan het voeteneinde van mijn bed, met uitzicht op de verguisde lap.
En ik maakte nog maar eens een fotootje.


En toen zag ik het. 
Het ligt niet aan de lap, het ligt aan de grote hexagonnen. Die passen er niet bij. 
Weg ermee!


Inmiddels ben ik weer gekalmeerd en heb ik weer een plan. 
De lap gaat niet de vuilnisbak in, maar ik maak een afsluitende rand in donkere stofjes.

En de grote hexagonbloemen?
Die kan ik vast wel ergens kwijt aan de achterkant. 


Fijne dag!

Anita

En die mooie gehaakte sprei onder de quilt-in-wording? 
Die haakte mijn moeder ooit, een verjaardagskado in 1998. Tijdloos mooi!

2 comments:

  1. Wauw, wat is hij mooooooooooi <3

    Ik ga er bijna van kwijlen...

    En die gehaakte sprei is ook prachtig zeg <3

    ReplyDelete
  2. Zo als ik al eerder heb gezegd de top is/word prachtig. Maar soms als je er lang mee bezig bent zie je "het" niet meer. Gelukkig heb je besloten om de top niet weg te gooien maar iets anders te proberen. Ik vond de grote hexagons nog niet zo gek, het loopt dan van groot naar klein. Maar als je het niks vind moet je het niet doen nartuurlijk. Een simpele uni rand kan ook mooi zijn omdat de binnen kant al zo mooi is. Leg de top op een uni stof en ga weer van een afstand kijken. Ik ben heel benieuwd wat je gaat kiezen. Groetjes Marie.

    ReplyDelete