2014/10/20

hooked hexagons

Soms kan een handwerkklusje zomaar heel erg lang blijven liggen. Al tijden geleden begon ik met het haken van hexagonnen. Ik zag eerder bij haar een mooie gehaakte deken, en daardoor raakte ik nieuwsgierig.  Al googlend vond ik een patroontje en haakte ik zeshoekjes. Pas later ontdekte ik dat dat een heel bekend patroontje is, de Afrikaanse bloem...


Ik had er lol in, dat haken, en ook in het aan-elkaar-naaien. Het lukt me maar niet om dat al hakend te doen, ik gebruik een naald en draad. De quilter in mij hè, die zegt dat je hexagonnen netjes aan elkaar moet naaien. 

Hoe mooi ik het haakwerk ook vind, ik begin niet aan een deken. Daarvoor vind ik deze vorm van handwerken niet leuk genoeg. Maar een kussen voor op de bank, dat lijkt me wel wat.
Dus ik naaide een rondje hexjes aan elkaar, en nog een rondje:


Nu al leuk! En binnenkort wordt het een kussen.
Nog véél leuker!

Wil je zelf aan de slag? Even googlen op Afrikaanse bloem haken levert pagina's vol hits op.
De katoen kocht ik bij www.maaikoe.nl.

Fijne dag,

Anita

3 comments:

  1. Leuk, het zijn net viooltjes...
    Kun ik de beschrijving ook ergens vinden?
    groetjes,
    Jacquelien

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik gebruikte het patroon van Karin aan de haak: http://karinaandehaak.blogspot.nl/2010/03/patroon-afrikaans-bloem.html?m=1

      Delete