2013/04/15

Borduren in het rood - redwork

Met de komst van Pinterest is het www nog verslavender geworden. Onbeperkte aantallen foto's en verwijzingen naar de meest prachtige sites vol creativiteit. Eindeloos rondsnuffelen zodat je zelf geen steek meer maakt - dat gebeurt me ook wel eens...
Een trendje dat me opvalt de laatste tijd is het zogenaamde redwork - borduren met alleen maar een rood draadje. Een oude techniek maar ook verrassend fris modern.
In mijn tienerjaren (heel lang geleden, vraag maar aan mijn pubers) borduurde ik een enkele keer wel eens wat.
En daar kwam ik onlangs wat van tegen bij het opruimen.


Van een patroontje uit (toen al) een oude Ariadne, naar een merklapje uit 1905.
 Dat is 109 jaar geleden. En nu weer helemaal fris & modern. Vooral de ondertekening vind ik lief. 
Ik heb het borduurtje opgehangen bij mijn werkplek. 
Maar mocht een C.Servranckx dit lezen, dan stuur ik het graag naar je op.

Fijne dag!

Anita

No comments:

Post a Comment