2015/04/16

Southbay omslagdoek

Ik weet niet of er al onderzoek naar gedaan is, maar ik durf te stellen dat social media invloed hebben op het handwerkgedrag van de gemiddelde freubelaar die af en toe online is.

Ik had nooit van mijn leven bedacht om een omslagdoek te maken. Een omslagdoek? Dat associeerde ik met vroeger, met oma's, met de boerderij. Niet aan mij besteed. 
Maar ja, toen zag ik foto's, nog meer foto's, zag ik ze 'in het echie' bij tweetmeetings. Zo'n doek kon blijkbaar in alle kleuren van de regenboog, in allerlei combinaties en met allerlei randjes.


Dus toen ik bij www.maaikoe.nl een nieuwe serie wol zag met blauw verloop viel het kwartje en ging ik ook aan de haak. Net als de rest van hakend Nederland maakte ik een Southbay omslagdoek. Wel eentje die bij mij past. Dus hoe mooi ik alle randjes en kleurtjes bij andere dames ook vind, ik koos zelf voor alleen maar blauw en alleen maar Southbay, geen extra randen.
Het haakt lekker weg en wat ik niet had gedacht gebeurde: ik gebruik hem!

's Ochtends net wakker aan de thee? 
Even naar buiten?
's Avonds koud op de bank?  
Spijkerjasje nog te fris?

Doek om!
(en ja, deze kleur past prachtig bij jeans, vind je niet?)


Inmiddels ben ik dus overtuigd en blij bezitter van deze omslagdoek. 
Op bovenstaande foto nog een blik op het kleurverloop, erg mooi vind ik. 

Zonder jullie ideeën en voorbeelden was ik er vast nooit toe gekomen. Dank jullie wel!

En waar ik nu echt nieuwsgierig ben... Hoe ziet jullie Southbay eruit? Laat even een linkje achter bij de commentaren!

Fijne dag,

Anita


3 comments:

  1. Ooo heerlijk zo'n omslagdoek of stola. Ik heb er inmiddels ook een paar en het is fijn om even om te slaan. Net even lekker over de rug en hals. Mijn moeder had een zwarte dikke open gehaakte stola, ik zie haar nog zitten,snik. De stola was al oud maar ze wilde hem niet weg doen. Inmiddels is alles opgeruimd, maar ik wil nog eens een zwarte stola haken. Als herinnering aan me moeder. Jou stola ziet er prachtig uit en wat een leuk patroon! En het haakt lekker weg he! Groetjes Marie

    ReplyDelete
  2. Wat een mooie omslagdoek! En inderdaad een mooi kleurverloop. Mag ik vragen welke wol je er voor gebruikt hebt? Ik ben nog op zoek naar iets met roze tinten voor een vest ;-)

    Groetjes Chantal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi Chantal, de wol (acryl) is van Red Heart, een Amerikaans merk. Www.maaikoe.nl verkoopt dit onder andere.

      Delete