2013/01/13

Een vrouw heeft nooit genoeg tassen

Toen ik laatst een paar dagen vrij was -kerstvakantie, wat alweer heel lang geleden lijkt- had ik tijd om een hele dag achter de naaimachine door te brengen (met aan het einde van de dag een verzuchting van middelste zoon: mama, blijf je nou voor altijd achter dat ding? Arm kind).
 
Ik wilde al een tijdje een tas met ritsen maken. Voordat ik daarmee aan de slag ging heb ik eerst geoefend op een tas voor mijn dochtertje. Ze koos voor bloemenprinten, groot aan de buitenkant en kleintjes aan de binnenkant. Met de vakjes op maat voor flesje drinken, pennen, stiften. Het resultaat is goedgekeurd & in gebruik genomen.



Nu dus een tas met een ritssluiting, en bij voorkeur ook met een vakje in de tas met een rits. Na wat rondsnuffelen op Pinterest heb ik wat technieken en ideeën gecombineerd. Daarna in de kast & het Stoffig Pakhuis stof uitgezocht, en aan de slag! Een zoete binnenkant en een stoerdere buitenkant leek me een goede combinatie.
 
Stap 1: een binnenzak met rits:
Dat viel eigenlijk best mee! Wanneer je het ritsje opendoet zit er een zak achter, een goed begin is het halve werk.
 
 
Oké, na veel snijden, meten, naaien, uithalen en nog meer naaien lag er een tas op tafel.
 
 
Tussen de hengsels op de voorzijde een open vak, en van binnen nog meer vakken:




En waar ik echt blij van word: de rits waarmee de tas dicht kan. Weer een bewijs dat je soms iets moet doen om te ervaren dat het best wel mee valt. Hoewel ook bij dit werkstuk weer bloed is gevloeid: een speld die een centimeter onder mijn wijsvingernagel schoof, in plaats van erover. Pijnlijk.



 
Fijne dag zonder speldenprikken!

Anita
 
 
 

1 comment:

  1. Dat is een super mooie tas! Met veel er op en er aan. Leuke stoffen ook.

    ReplyDelete