2013/06/22

Rainbow patchwork

De zomer van 2013 is nog niet een hele warme & droge. Veel tijd dus om binnen lekker aan de slag te gaan...
Zoals ik eerder schreef ben ik begonnnen met de jubileumquilt van het Quiltersgilde, de cha-cha-cha. Ik gebruik daarbij uiteenlopende kleurtjes stof, met het idee er een kleurverloop in te brengen.
 
Vandaag had ik een respectabel stapeltje klaar, tijd voor een overzicht.
 
 
 
 Niet elke driehoek was in één keer goed, mijn ruimtelijk inzicht is mijn hele leven al niet je-van-het. Dan ziet zo'n blokje er bijvoorbeeld zo uit:

 
Mijn uithalertje was veel in gebruik!
 
 
 
Maar uiteindelijk had ik voldoende blokken klaar om te gaan puzzelen. En het resultaat zie er nu zo uit:
 
 
Dat gaat de goede kant op!
Ik heb nu een goede indruk welke kleurtjes nog nodig zijn (veel geel, roze en lichter blauw en groen). Ik blijf het patroon intrigerend vinden.
 
Nog een keer van dichter bij:
 
 
Deze plaatjes motiveren genoeg om verder te gaan.
Dit zou wel eens een heel mooie quilt kunnen worden....
 

Fijne dag!

Anita

4 comments:

  1. Dit gaat inderdaad een hele mooie quilt worden!

    ReplyDelete
  2. Die gaat super worden, dat zul je zien! Het is ook een superpatroon, zeer dapper dat je eraan begonnen bent want poeh...wat een klus!

    ReplyDelete
  3. echt heel leuk met al die verschillende kleurtjes!

    ReplyDelete