2013/06/18

Alle kleuren van de regenboog

Ik was dus vrij onvoorbereid en ongepland begonnen aan de Quiltersgilde Jubileumquilt,de cha-cha-cha (swingende naam voor een swingend patroon), kijk&klik maar hier. Eigenlijk uit pure nieuwsgierigheid, want hoe zitten die blokken nou toch in elkaar? Ik had 20 ruiten gekopiëerd en genaaid. 

Toen ik de blokken ( of beter: driehoeken) in elkaar puzzelde zag ik het: dit moet een quilt worden met een regenboogverloop in kleuren. Of van licht naar donker. Kortom, heel veel kleurtjes! En heel veel kleurtjes vraagt om heel veel stofjes. Op jacht dus.

Eerst online shoppen voor wat rode varianten, die had ik nog niet zoveel:


Toen in de lapjesmand van mijn moeder, waar ik gewoon van alles wat misschien geschikt zou kunnen zijn mocht meenemen:


En even langs de copyshop voor nog meer ruiten & driehoeken. 
(voor de liefhebber: ik naai de blokken op gewoon kopieerpapier, gaat prima)



Dat alles ter voorbereiding op het echte werk, achter de naaimachine. Ik gok nu op 75 te maken ruiten (dat zijn 150 driehoeken). De eerste 52 driehoeken zijn genaaid: 

Als ik zo door mijn oogharen kijk zie ik dat het tijd is voor meer blauw. 
Morgen (of overmorgen, of de dag daarna...) gaan we verder!

Fijne dag,

Anita

En de titel van dit blogje? Ik kan na jaren en jaren van luisteren naar K3 (dat weer een gevolg is van 6 jaar leeftijdsverschil tussen jongste en oudste) niet meer zomaar aan een regenboog denken, daar hoort een liedje bij :)


Je kunt dit blog volgen met Bloglovin'. 
Klik op de Bloglovin'-knop aan de linkerzijde van deze pagina, en het wijst zich vanzelf.

2 comments:

  1. veel succes! en als je nog een kleur te kort komt, laat maar weten!

    ReplyDelete
  2. Dankjewel Inge, dat houd ik zeker in gedachten!

    ReplyDelete